3 Mayıs 2014 Cumartesi

Küçük Çanta Yapımı

Merhaba, Bugun hem ihtiyacım üzerine, hemde kıyıp atamadığım parça kumaşları değerlendirmek adına küçük bir dikiş çantası yaptım dikiş ayaklarını bobinleri koyabileceğim küçük bir çanta.Siz de eğer benim gibi kumaşlar ne kadar küçük olsa da işime yarar diye atmaya kıyamıyorsanız ve bunlar dağ olmuşsa, ister dikiş çantası ister makyaj çantası ister kalemlik artık adına ne derseniz bu kumaşları değerlendirebilirsiniz :)

çanta dikimi



 Yapılış aşamalarına gelecek olursak,

     1. Malzemeler:
  • Bir fermuar,
  • 15x18 cm ebatlarında 2 adet iç yüzü yani astar için , 2 adet dışı için( ben ön yüzüne astarın kumaşından bir şerit de yaptım siz de isteğinize göre süsleyebilir, kurdela aplike vs yapabilirsiniz) ve 2 adet de aynı ebatlarda arayüzü için yani çantamızın dik durması için elyaf ( evde elyaf olmadığı için ben keçe kullandım ama makina iki katı dikerken zorlandı ve çanta çok sert oldu elyaf varsa işimiz daha kolaylaşır :)











2.Evet, en alta arayüzü koyarak başlıyoruz, üzerine dış yüzü (yüzü bize bakacak şekilde) yerleştirip üzerine fermuarı ters bir şekilde yerleştiriyoruz.
 Ve son olarak astar kumaşımızı tersi bize bakacak  bir şekilde koyup iğneleyip fermuarın yukarı kenarını dikiyoruz.








  •   Puanlı kısmı(astarı) arkaya çevirip ütülüyoruz, fermuar açık bir şekilde görünüyor.             


3. Diğer kısmı da aynı şekilde yapıyoruz önce alta arayüzü üzerine dış yüzü (yüzü bize bakacak şekilde) ve üzerine fermuarı (yukarıda birleştirdiğimiz kısımı)yine fermuar ters bir şekilde yerleştiriyoruz..












4.İki tarafı da diktikten sonra iç yüzü(astarları) bir tarafa, arayüz ve dış yüzü birtafa getiriyoruz.

Fermuarı açıyoruz, uç kısımların üst üste olmasına dikkat ediyoruz ve kırmızı işaretli yerleri iğneleyip dikiyoruz işaretlemediğim yeri açık bırakıyoruz ki ordan çantamızı ters çevirebilelim:)

5.Açık kısımdan elimizle arayüzü ve dış kısmı çekiyoruz, ve ta-taa! :) Son olarak astardaki dikmediğimiz kısmı da dikip çantamıza makina ayaklarını iğnelerimizi yerleştiriyoruz :)



küçük çanta dikimi

Bu kadar basit ve tatlı bir çantamız oldu, umarım anlaşılır olmuştur, mutlu haftasonları diliyorum! :)

10 yorum:

  1. Cok guzel olmus gercekten ellerinize saglik
    Cok tatlissss :))))

    YanıtlaSil
  2. Bende kumaşlara kıyamayanlardanım ne kadar küçük olursa olsun cep yaparım yaka yaparım diye atamam,çoğunu da o şekilde kullanıyorum çanta fikri de güzel,çok açıklayıcı olmuş ve işe yarar güle güle kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, ben de aynı şekilde yapıyordum bir de farklı olarak çanta yapayım dedim sonucu da çok sevdim :)

      Sil
  3. çok tatlı olmuş özellikle rengine renk uyumuna bayıldım elinize kolunuza sağlık takibe aldım sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim bende hemen bloğunuza geliyorum:)

      Sil
  4. harika olmuş.. çok amaçlı olarak kullanılabilir.. dikiş çantası olarak bana biraz küçük.. benim malzemelerimi alabilmesi için dikiş çuvalı dikmem lazım :))) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim:) aslında boyunu da kendinize göre ayarlarsınız ama çok büyük olursa da bu sefer malzemeler cok karışır :) ben de sadece makina ayaklarını mekik masura iğne vs koydum ama farklı şekillerde de kullanılabilir tabiki:) sevgiler :)

      Sil
  5. Sayenizde makyaj çantası dikmeyi başardım, teşekkürler, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil